sobota, 17 stycznia 2015

Żytniów

Poprzedni post to zdjęcia z cmentarza w Żytniowie - może ktoś znajdzie swoich krewnych. Wszystkie fotografie na blogu są mojego autorstwa - jeśli chcesz skopiować, skontaktuj się. Ja będę postępować tak samo.

Szczególnie do Jelonek, ale i do Żytniowa mam sentyment. Stamtąd pochodzą moi przodkowie ze strony ojca, tam jeżdżę do babci, spędzam wakacje i nie tylko itd. Najbardziej interesuje mnie właśnie ta linia drzewa genealogicznego - Brysiów oraz Tkaczów i z nimi spokrewnionych (zamieszczę później dokładną listę wszystkich nazwisk), staram się ją wyjątkowo dokładnie opracować. Kolekcjonuję pamiątki - przedmioty, fotografie i spisuję opowieści nie tylko dot. moich krewnych, ale całej parafii. Najbardziej ciekawią mnie: Jelonki, Żytniów, Wytoka, Kuźnica Żytniowska oraz Banasiówka. Przejrzałam tysiące akt z parafii żytniowskiej - od 1804 do 1946. Gdyby ktoś zechciał mi pomóc w poszukiwaniach, podzielić się wspomnieniami, fotografiami - rozmaitymi, obojętnie czego lub kogo - począwszy od ludzi, skończywszy na przedmiotach codziennego użytku, szczególnie starych map lub dokumentów, byłabym bardzo wdzięczna. Ze swojej strony mogę zaoferować pomoc adekwatną do mojej wiedzy i możliwości - bardzo chętnie jej udzielę.


kościół parafialny w Żytniowie z 1817r.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz